Polityka jakości
Polityka Jakości
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
SIMP jako stowarzyszenie naukowo-techniczne o zasięgu ogólnopolskim, założone w 1926 r., będąc reprezentantem środowiska mechaników stwierdza, że jego podstawowymi dążeniami składającymi się na politykę jakości są:
- rozwijanie i wykorzystywanie wiedzy i umiejętności zawodowych oraz intelektu swoich członków a także tworzenie klimatu współpracy i solidarności oraz przestrzeganie etyki zawodowej w ich działalności profesjonalnej i społecznej;
- uczestniczenie w rozwoju gospodarki Polski, z zachowaniem dążeń do nowoczesności, opłacalności i racjonalnego wykorzystania bogactw naturalnych kraju;
- wszechstronne tworzenie, wspomaganie i wykorzystywanie postępu cywilizacyjnego dla zwiększenia powszechnego dobrobytu społeczeństwa oraz zdrowego i godnego życia.
Zadowolenie klientów i członków Stowarzyszenia stanowi miarę jakości naszych działań.
Podejmowanie działań na rzecz poprawy jakości ma dla Stowarzyszenia znaczenie priorytetowe.
Osiąganie planowanych wyników jakościowych realizujemy przez wdrożenie i ciągłe doskonalenie skuteczności Systemu Zarządzania Jakością, zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2015 oraz zapewnienie na ten cel odpowiednich zasobów materialnych.
Nasze cele strategiczne to:
- Działanie na rzecz nauki, techniki i gospodarki oraz propagowanie kultury i dobrych obyczajów;
- Podnoszenie kwalifikacji zawodowych członków, promocja zatrudnienia, reorientacja zawodowa oraz pomoc w zakresie poszukiwania pracy;
- Tworzenie forum wymiany informacji w zakresie nauki i techniki oraz zagadnień gospodarczych i społecznych;
- Dbałość o przestrzeganie etyki zawodowej inżynierów i techników;
- Popularyzacja osiągnięć nauki, techniki, gospodarki i twórców tych dziedzin;
- Reprezentowanie i obrona interesów zawodowych i osobistych członków SIMP;
- Rozwijanie więzi koleżeńskich i zawodowych;
- Troska o zabytki kultury i techniki oraz tradycje i dorobek polskiej myśli technicznej;
- Dbałość o ochronę środowiska naturalnego;
- Propagowanie idei przedsiębiorczości, humanizacji techniki i działalności stowarzyszeniowej;
- Upowszechnianie wiedzy i umiejętności na rzecz obronności państwa;
- Działanie na rzecz rozwoju infrastruktury poprawiającej warunki życia osób niepełnosprawnych;
- Dostarczanie wyrobów i usług zgodnych z wymaganiami klientów i członków SIMP oraz z przepisami prawnymi;
- Stały rozwój zakresu usług;
- Wdrożenie, utrzymanie i doskonalenie skuteczności Systemu Zarządzania Jakością;
- Optymalizacja efektów ekonomiczno-finansowych;
- Wysoki poziom wyszkolenia pracowników.
Wydanie piąte, 23 maja 2019 r. | Zatwierdzam Piotr Janicki Prezes SIMP |